Merhaba arkadaşlar ben FelsEfe. Bugün birçok vip arkadaşın sorduğu "World Edit Nasıl Yapılır?","Nedir?" Sorularına cevap getireceğim.
- NOT: World Edit'i sadece vip'ler kullanabilir.
- DİKKAT! Blok Koyma Sınırı 3500 bloktur.
- Bu konuda sadece genel komutlar bulunmaktadır. Bunların dışında daha bir çok komut bulunuyor.
Komutlar:
//wand: Bu komut elimize WorldEdit yapmamızı sağlayacak tahta baltayı verir.
//set <blok kodu>: Bu Komut tahta baltayla sol tıkla seçtiğimiz 1. yer ve sağ tıkla seçtiğimiz 2. yer arasındaki tüm yeri yazdığımız blokla doldurur.
- //set 0 veya //set air seçilen alanları boşluk(hava) ile kaplar.
- //set barrier seçilen alandaki yeri "Görünmez Blok(Bariyer)" ile kaplar.
NOT: Görünmez Blok(Bariyer) normal hava gibi çalışmaz. Havanın içinden geçilirken, Bariyer bloğunun içinden geçilmez.
//pos1 ve //pos2: Bu komut havadayken bulunduğumuz bölgenin koordinatlarını seçerek burayı seçilmiş alan yapar.
/snow: Belirli bir alandaki yeri kapla kaplar ve eğer su varsa suyu dondurur.
//size: Tahta baltayla seçtiğimiz iki yer arasındaki blok sayısını gösterir.
//cut: Seçtiğimiz iki yer arasındaki blokları yok eder.
//copy: Seçtiğimiz iki yer arasındaki blokları kopyalar.
//paste: Kopyaladığımız yeri yapıştırır.
NOT: Bu komutu kullanırken herhangi bir yeri seçmemize gerek yok.
NOT: Seçtiğimiz alanı nerede kopyalarsak onu yapıştırdığımızda da durduğumuz yere göre yapıştırır.
- Örnek: Yapımızı kopyalarken onun bir blok önünde durursak yapıştırdığımızda da 1 blok önümüzde yapışır.
//rotate: Bu komut kopyalanan bölgenin açısını değiştirir ve yapıştırıldıktan sonra başka bir yöne bakarak gözükmesini sağlar.
NOT: Bu komut tek başını çalışamaz. Bunun çalışması için kopyalanan bölgenin aynı zamanda yapıştırılması gerekir. Eğer yapıştırılmazsa herhangi bir değişiklik olmaz.
- Örnek: //rotate 180 yazarsak kopyaladığımız cisim 180 derece dönmüş olur.
/undo: Bu komut yaptığımız işlemleri geri almamızı sağlar.
//flip: Bu komut seçtiğimiz alandaki yapıyı //rotate komutuna göre daha iyi bir şekilde ters döndürür.
//cyl <blok kodu> <yarıçap>: Yazdığınız blokta ve büyüklükte içi dolu daire oluşturur.
- Örnek: //cyl 5 3 : Yarıçapı 3 büyüklüğünde olan tahta bir, içi dolu daire oluşturur.
//hcyl <blok kodu> <yarıçap>: Yazdığınız blokta ve büyüklükte içi boş daire oluşturur.
- Örnek: //hcyl 5 6 : Yarıçapı 6 büyüklüğünde olan tahta bir, içi boş daire oluşturur.
//sphere <blok kodu> <yarıçap>: Yazdığınız blokta ve büyüklükte içi dolu küreler üretir.
- Örnek: //sphere 1 5 : Yarıçapı 5 büyüklüğünde olan taş bir, içi dolu küre üretir.
//hsphere <blok kodu> <yarıçap>: Yazdığınız blokta ve büyüklükte içi boş küreler üretir.
- Örnek: //sphere 1 9 : Yarıçapı 9 büyüklüğünde olan taş bir, içi boş küre üretir.
//pyramid <blok kodu> <yarıçap>: Yazdığınız blokta ve büyüklükte içi dolu piramitler üretir.
- Örnek: //pyramid 1 7 : Yarıçapı 7 büyüklüğünde olan taş bir, içi dolu piramit üretir.
//hpyramid <blok kodu> <yarıçap>: Yazdığınız blokta ve büyüklükte içi boş piramitler üretir.
- Örnek: //hpyramid 1 8 : Yarıçapı 8 büyüklüğünde olan taş bir, içi boş piramit üretir.
//drain <genişik>: Olduğunuz yerdeki lav ve suları boşaltır.
- Örnek: //drain 15 yazarsanız 15 blok ötenizde ki sulara kadar boşaltır.
//fill <blok kodu> <yarıçap> <yükseklik>: Yazdığımız blok yarıçap ve yüksekliğe göre yarım küreler oluşturur.
- Örnek: //fill 5 3 4 : Yarıçapı 3, yüksekliği 4 olan tahta bir yarım küre oluşturur.
//walls <blok>: Seçtiğiniz alanın etrafına istediğiniz bloktan duvar yapmanızı sağlar.
- Örnek: //walls 20 : Seçtiğimiz alanda camdan duvar yapmamızı sağlar.
//stack <sayı> <yön>: Bu komut seçtiğiniz yerdeki blokları istediğiniz yöne istediğiniz kadar yükseltmenizi sağlar. (Yönler: up,north,east)
- Örnek: //stack 15 up : Seçtiğimiz alandaki yapıyı 15 kere yukarı tekrarlatır.
Konu: FelsEFE tarafından yapılmıştır.
Konu Düzenlenmesi: TherazorGod tarafından yapılmıştır.