• Duyuru ve bilgilendirmeleri Facebook sayfamız www.facebook.com/ikonianetwork adresinden takip edebilirsiniz.
  • Forumda tartışma yaratmak, hakaretlerde bulunmak kesinlikle yasaktır!

Rehber WorldEdit Komutları [Creative/Detaylı]

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

FelsEFE

Süper Üye
Katılım
18 Şubat 2017
Mesajlar
192
Beğeniler
169
Puanları
77
#1
Merhaba arkadaşlar ben FelsEfe. Bugün birçok vip arkadaşın sorduğu "World Edit Nasıl Yapılır?","Nedir?" Sorularına cevap getireceğim.
  • NOT: World Edit'i sadece vip'ler kullanabilir.
  • DİKKAT! Blok Koyma Sınırı 3500 bloktur.
  • Bu konuda sadece sunucuda olan komutlar bulunuyor. Eren Abi Komut Ekleyinğnğn.
Komutlar:
//wand: Bu komut elimize WorldEdit yapmamızı sağlayacak tahta baltayı verir.

//set <blok kodu>: Bu Komut tahta baltayla sol tıkla seçtiğimiz 1. yer ve sağ tıkla seçtiğimiz 2. yer arasındaki tüm yeri yazdığımız blokla doldurur.

  • //set 0 veya //set air seçilen alanları boşluk(hava) ile kaplar.
  • //set barrier seçilen alandaki yeri "Görünmez Blok(Bariyer)" ile kaplar.
NOT: Görünmez Blok(Bariyer) normal hava gibi çalışmaz. Havanın içinden geçilirken, Bariyer bloğunun içinden geçilmez.

//pos1 ve //pos2: Bu komut havadayken bulunduğumuz bölgenin koordinatlarını seçerek burayı seçilmiş alan yapar.

/snow: Belirli bir alandaki yeri kapla kaplar ve eğer su varsa suyu dondurur.

//size: Tahta baltayla seçtiğimiz iki yer arasındaki blok sayısını gösterir.

//cut: Seçtiğimiz iki yer arasındaki blokları yok eder.

//copy: Seçtiğimiz iki yer arasındaki blokları kopyalar.

//paste: Kopyaladığımız yeri yapıştırır.
NOT: Bu komutu kullanırken herhangi bir yeri seçmemize gerek yok.
NOT: Seçtiğimiz alanı nerede kopyalarsak onu yapıştırdığımızda da durduğumuz yere göre yapıştırır.

  • Örnek: Yapımızı kopyalarken onun bir blok önünde durursak yapıştırdığımızda da 1 blok önümüzde yapışır.

//rotate: Bu komut kopyalanan bölgenin açısını değiştirir ve yapıştırıldıktan sonra başka bir yöne bakarak gözükmesini sağlar.
NOT: Bu komut tek başını çalışamaz. Bunun çalışması için kopyalanan bölgenin aynı zamanda yapıştırılması gerekir. Eğer yapıştırılmazsa herhangi bir değişiklik olmaz.

  • Örnek: //rotate 180 yazarsak kopyaladığımız cisim 180 derece dönmüş olur.

/undo: Bu komut yaptığımız işlemleri geri almamızı sağlar.

//flip: Bu komut seçtiğimiz alandaki yapıyı //rotate komutuna göre daha iyi bir şekilde ters döndürür.

//cyl <blok kodu> <yarıçap>: Yazdığınız blokta ve büyüklükte içi dolu daire oluşturur.

  • Örnek: //cyl 5 3 : Yarıçapı 3 büyüklüğünde olan tahta bir, içi dolu daire oluşturur.

//hcyl <blok kodu> <yarıçap>: Yazdığınız blokta ve büyüklükte içi boş daire oluşturur.

  • Örnek: //hcyl 5 6 : Yarıçapı 6 büyüklüğünde olan tahta bir, içi boş daire oluşturur.

//sphere <blok kodu> <yarıçap>: Yazdığınız blokta ve büyüklükte içi dolu küreler üretir.

  • Örnek: //sphere 1 5 : Yarıçapı 5 büyüklüğünde olan taş bir, içi dolu küre üretir.

//hsphere <blok kodu> <yarıçap>: Yazdığınız blokta ve büyüklükte içi boş küreler üretir.



    • Örnek: //sphere 1 9 : Yarıçapı 9 büyüklüğünde olan taş bir, içi boş küre üretir.

//pyramid <blok kodu> <yarıçap>: Yazdığınız blokta ve büyüklükte içi dolu piramitler üretir.
  • Örnek: //pyramid 1 7 : Yarıçapı 7 büyüklüğünde olan taş bir, içi dolu piramit üretir.

//hpyramid <blok kodu> <yarıçap>: Yazdığınız blokta ve büyüklükte içi boş piramitler üretir.



    • Örnek: //hpyramid 1 8 : Yarıçapı 8 büyüklüğünde olan taş bir, içi boş piramit üretir.
//drain <genişik>: Olduğunuz yerdeki lav ve suları boşaltır.
  • Örnek: //drain 15 yazarsanız 15 blok ötenizde ki sulara kadar boşaltır.

//fill <blok kodu> <yarıçap> <yükseklik>: Yazdığımız blok yarıçap ve yüksekliğe göre yarım küreler oluşturur.

  • Örnek: //fill 5 3 4 : Yarıçapı 3, yüksekliği 4 olan tahta bir yarım küre oluşturur.

//walls <blok>: Seçtiğiniz alanın etrafına istediğiniz bloktan duvar yapmanızı sağlar.
  • Örnek: //walls 20 : Seçtiğimiz alanda camdan duvar yapmamızı sağlar.

//stack <sayı> <yön>: Bu komut seçtiğiniz yerdeki blokları istediğiniz yöne istediğiniz kadar yükseltmenizi sağlar. (Yönler: up,north,east)
  • Örnek: //stack 15 up : Seçtiğimiz alandaki yapıyı 15 kere yukarı tekrarlatır.


Konu: FelsEFE tarafından yapılmıştır.
Konu Düzenlenmesi: TheRazorGod tarafından yapılmıştır.​
 
Moderatörün son düzenlenenleri:

Aurorix

Sevilmeyen ve kötü bir ekipmana sahip olan çocuk.
Katılım
12 Temmuz 2017
Mesajlar
37
Beğeniler
3
Puanları
10
#2
Yeni vipler içnide eski vipler içnide gayet yararlı //wand hakkında çok şey bilmiyormuşum :)
 

Nrkj

Süper Üye
Katılım
3 Aralık 2016
Mesajlar
276
Beğeniler
471
Puanları
107
Konum
Isparta
#3
Öncelikle şunu söyliyeyim ''flip''komutu Rotate ile aynı işi görmez. Flip daha detaylısı daha gelişmişi ve daha iyisidir. örneğin aynalama işlemini yani diyelim bir yapının bir yüzünü yaptınız bu yapının diğer yüzünü de yapmak istiyorsunuz bunun için flipe ihtiyacınız var. Bu tarz daha çok var mesela rotate de yapamadığınız eğimi bunda çok rahat yaparsınız. Şimdilik diyeceklerim bunlar. Yararlı bir konu olmuş ellerine sağlık.
 

FelsEFE

Süper Üye
Katılım
18 Şubat 2017
Mesajlar
192
Beğeniler
169
Puanları
77
#4
Öncelikle şunu söyliyeyim ''flip''komutu Rotate ile aynı işi görmez. Flip daha detaylısı daha gelişmişi ve daha iyisidir. örneğin aynalama işlemini yani diyelim bir yapının bir yüzünü yaptınız bu yapının diğer yüzünü de yapmak istiyorsunuz bunun için flipe ihtiyacınız var. Bu tarz daha çok var mesela rotate de yapamadığınız eğimi bunda çok rahat yaparsınız. Şimdilik diyeceklerim bunlar. Yararlı bir konu olmuş ellerine sağlık.
teşekkürler nrkj o kısmı sileyim hemen.
 

Nrkj

Süper Üye
Katılım
3 Aralık 2016
Mesajlar
276
Beğeniler
471
Puanları
107
Konum
Isparta
#5
Rotate den daha iyisi yaz :D
 
Katılım
8 Şubat 2017
Mesajlar
1.048
Beğeniler
2.080
Puanları
704
#6
Başarılı konu.Ben açmayı düşünüyordum fakat birazcık üşenmiştim...Ama sanki biraz daha özenli(yani yazı tipi, rengi, büyüklüğü gibi) olsaydı daha iyi olurmuş.
 

FelsEFE

Süper Üye
Katılım
18 Şubat 2017
Mesajlar
192
Beğeniler
169
Puanları
77
#7
bende sana söylemiştim world edit konusu yaparmısın diye yapmadın ben yaptım :D . Yorumun için teşekkürler belki senden tavsiyeler alarak daha güzel bi düzen ypaabilirim saol.
 
Son düzenleme:

Nrkj

Süper Üye
Katılım
3 Aralık 2016
Mesajlar
276
Beğeniler
471
Puanları
107
Konum
Isparta
#13
Bu arada bu konuda forum açmışken buraya da yazayım. Ben bu WE komutlarının yetersiz olduğunu düşünüyorum daha fazla komut gelmeli.
 

ShamsGAMER

ηє мυтℓυ тüякüм ∂ιуєηє!
Katılım
15 Ağustos 2017
Mesajlar
71
Beğeniler
5
Puanları
15
#17
Bilmeyenler için yararlı bir konu,
Ayrıntılar çok güzel olmuş,
Ama sadece bir sıkıntı var world edit'i sadece vipler kullanabiliyor. :(:(
 

ShamsGAMER

ηє мυтℓυ тüякüм ∂ιуєηє!
Katılım
15 Ağustos 2017
Mesajlar
71
Beğeniler
5
Puanları
15
#18
Yazdığın konuda bir eksik buldum hemen yazayım ne olduğunu ;
"//redo Bu komut undo işlemlerini geri çevirmeye yarar."
Bu şekilde yazarsan daha iyi bir şekilde olacağını düşünüyorum.

(VİP Olmadığım için bu komutun olup olmadığını bilmiyorum eyer yoksa gereksiz bir yorumumdan dolayı özür dilerim.)
 
Katılım
8 Şubat 2017
Mesajlar
1.048
Beğeniler
2.080
Puanları
704
#19
Yazdığın konuda bir eksik buldum hemen yazayım ne olduğunu ;
"//redo Bu komut undo işlemlerini geri çevirmeye yarar."
Bu şekilde yazarsan daha iyi bir şekilde olacağını düşünüyorum.

(VİP Olmadığım için bu komutun olup olmadığını bilmiyorum eyer yoksa gereksiz bir yorumumdan dolayı özür dilerim.)
Yazı boyutunu bir miktar düşürmen iyi olacaktır.Fazla yer kaplıyor.
 

ShamsGAMER

ηє мυтℓυ тüякüм ∂ιуєηє!
Katılım
15 Ağustos 2017
Mesajlar
71
Beğeniler
5
Puanları
15
#20
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Forumda tartışma istemiyoruz, Saygı!
Sevgili üyemiz, İkonia Network büyük bir aileden oluşan saygın topluluktur. Bu toplulukta herkes birbirine saygılı olmalıdır. Forum tartışma ve fikir aktarımı üzerine kurulmuş olsada üzülerek kırıcı, rencide edici boyutta tartışmalar yaşandığına şahit oluyoruz. Lütfen mesaj yazarken kırıcı, rencide edici söylemlerden kaçınıp barışçıl olunuz. Kırıcı ve rencide edici boyuta ulaşan mesajlar için "Uyarılar ve Uyarı Puanları" kapsamında geçerli olmak üzere uyarı puanı ile cezalandırma uygulayacağız.